TRABZON SÜRMENE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MANGALA TURNUVASI

           İlçe Milli Eğitim müdürlüğümüzce Trabzon İl genelindeki tüm resmi ve özel okullarda görev yapan öğretmen ve idarecilerimize yönelik "24 Kasım Öğretmenler Günü Mangala Turnuvası" düzenlenecektir. Turnuvaya dair şartname ve ekler aşağıda sunulmuştur.
24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MANGALA TURNUVASI

T.C.

SÜRMENE KAYMAKAMLIĞI

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MANGALA TURNUVASI ŞARTNAMESİ

KONU:

Trabzon İl genelindeki tüm okullarda görev yapan öğretmenlere Mangala Turnuvası.

AMAÇ:

Orta Asya Türk toplulukları zekâ ve strateji oyunu olarak tescillenen Mangala Oyunu'nun öğretmenler arasında yaygınlaştırılması ve farklı ilçelerdeki öğretmenler arasındaki etkileşimin artırılmasını sağlamaktır.

HEDEF KİTLE:

Turnuvaya Trabzon İli resmi ve özel okullarda görev yapan tüm branşlardan öğretmen ve idarecilerimiz başvuru yapabileceklerdir. Kontenjan 100 kişiyle sınırlıdır. 

BAŞVURU SÜRECİ:

Başvurular 15 Ekim - 15 Kasım tarihleri arasındadır.

Katılımcı idareci ve öğretmenlerin Adı-Soyadı, TC'si, Doğum Tarihi(gün/ay/yıl), Okulu, Branşı, E mail adresi ve İletişim Telefonu bilgilerinin yer aldığı tablo Word belgesi olarak surmene61@meb.gov.tr adresine gönderilerek başvurular gerçekleştirilecektir. 

(İlgili başvuru formuna müdürlüğümüz sayfasından ulaşabilirsiniz.)

TURNUVA SÜRECİ:

* Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır.

* Turnuvada eşleşecek olan öğretmenler her turda ayrı ayrı kura usulü ile belirlenecektir.

* Eşleşme sonucu, rakibi turnuvaya katılmayan öğretmen bir üst tura geçmeye hak kazanır.

* Turnuvada kura çekiminde her tur için katılan öğretmen sayısının tek sayı olması halinde bir öğretmen rakibi olmayacağından kurada sona kalan öğrenci bir üst tura geçmeye hak kazanır.

* Oyunlar 5 set olarak oynanacaktır.

* Turnuvada "Kale Kuralı" uygulanmayacaktır.

* Turnuva aşağıda belirtilen "Mangala Oyununun Kuralları" başlığı altında

 yapılan açıklamalar doğrultusunda gerçekleştirilecektir.

Uyarı:

1. Oyun esnasında rakip oyuncunun bölgesindeki taşlara dokunulmayacaktır.

2. Oyun bitiminde taşlara dokunulmadan hakemin taşları sayması beklenecektir.

3. Hakem pasif durumda olan ve uzun süre hamle yapmayan öğrenciyi uyarma yetkisine sahiptir.

4. Oyun içinde kurallar dışında gelişen durumlarda ve itirazlarda hakem kurulunun vereceği kararlar dikkate alınacaktır.

TURNUVANIN YAPILACAĞI YER VE ZAMAN:

Okullardan katılacak idareci ve öğretmen bilgilerini en geç 15 Kasım Cuma günü 17.00'a kadar surmene61@meb.gov.tr e-posta adresine bildirecektir.

Turnuva 21 Kasım 2019 tarihinde arasında gerçekleştirilecek olup; Sürmene Gençlik Merkezi'nde 12:00-18:00 saatleri arasında yapılacaktır. Katılımcı listeleriyle hazırlanacak program gönderilecek olan şahsi e mail adreslerine e posta yoluyla duyurulacaktır. 

Ödül töreni;

24 Kasım 2019 tarihinde ilçemizdeki resmi kutlama töreniyle gerçekleştirilecektir.  

MANGALA OYUNUNUN KURALLARI

Madde 1: Mangala Oyununun Doğası ve Amaçları

1.1 Mangala oyunu; dikdörtgen şeklindeki Mangala tablası, 48 taş ve 2 oyuncu ile oynanır. Oyuna kurayla başlanır.

1.2 Her oyuncunun amacı hazinesinde en az 25 taş toplamaktır. Bunu yapabilen oyuncu, oyunu kazanmış olur.

Madde 2: Mangala Tahtasında Taşların İlk Durumları

2.1 Mangala tahtası 12 adet kuyu ve oyuncuların kazandıkları taşları koymaları için 2 adet hazineden oluşur. Oyun tahtası iki oyuncunun arasında duracak şekilde konumlandırılır. Oyuncuların tarafındaki 6´şar kuyu ve her oyuncunun sağ tarafındaki hazine, o oyuncuya aittir.

2.2 Taşlar kuyulara 4´er adet olmak üzere dağıtılır.

Madde 3: Taşların Hareketleri

3.1 Kurayla oyuna başlayan ilk oyuncu kendi tarafındaki kuyulardan  herhangi birinde bulunan 4 adet taşı alır ve taşların birini aldığı kuyuya bırakır. Geri kalan taşları, başladığı kuyunun sağ tarafına doğru (saat yönünün tersine) her bir kuyuya birer tane bırakmak suretiyle ilerler ve elindeki taşları bitirir. Kendi kuyusunda bir taş kalan oyuncu bu taşı o kuyunun sağındaki kuyuya taşıyabilir.

3.2 Oyuncular ellerindeki taşları dağıtırken sadece kendi hazinelerine taş bırakabilirler, rakip tarafın hazinesine taş bırakamazlar.

3.3 Oyuncunun elindeki son taş hazinesine denk gelirse, oyuncu bir kez daha oynama hakkını elde etmiş olur.

3.4 Oyuncular ellerindeki taşları kendi bölgelerindeki kuyular ve hazineden sonra (hâlâ ellerinde taş kalmış ise) rakip tarafın bölgesindeki kuyulara da dağıtmaya devam eder.

3.5 Oyuncunun elindeki son taş, rakip tarafın herhangi bir kuyusundaki taşların sayısını çift (2, 4, 6, 8...) yaparsa, oyuncu o kuyudaki tüm taşları alarak kendi hazinesine koyar. Hamle sırası karşı tarafa geçer.

3.6 Oyuncunun elindeki son taş, kendi bölgesindeki boş bir kuyuya gelirse, eğer boş kuyunun karşısındaki kuyuda da rakibine ait taş varsa, oyuncu hem bu taşı, hem de o kuyunun karşısındaki rakibinin kuyusundaki taşları kazanır ve kendi hazinesine koyar. Hamle sırası karşı tarafa geçer.

Madde 4: Oyunun Bitişi

4.1 Oyunculardan herhangi birinin sırasındaki taşlar bittiğinde oyun sona ermiş sayılır.

4.2 Oyunculardan birinin sırasında taş kaldı ise, o taşlar karşı tarafın hazinesine koyulur.

4.3 Oyunun bitimiyle oyuncuların hazinelerindeki taşlar sayılır ve hazinedeki taş sayısı 25 ya da daha fazla olan oyuncu oyunu kazanmış olur. Yeni oyunu bir önceki oyunun galibi başlatır.

4.4 Her iki oyuncunun da hazinelerinde 24´er taş olması durumunda oyun berabere bitmiş sayılır. Bu durumda bir önceki oyunun galibi, yeni oyunu başlatır. 

4.5 Son turda final maçıyla birlikte 3.'yü belirlemek için bir önceki turun mağlupları arasında da bir maç yapılır.

Madde 5: Oyun Setleri ve Puanlama

5.1 Oyunu kazanan oyuncu 1 puan, kaybeden 0 puan ve berabere bitiren oyuncu yarım (0,5) puan alır.

5.2 Oyunda eşitlik durumu olması halinde eşitlik bozulana kadar oyuna devam edilir.

ÖDÜLLER:

1. Öğretmene : 10 Oyundan Oluşan Zeka Oyunları Seti

(Katamino, Abalone, Nim-Tactix, Reverse, Mangala, Skipitty, Piramit, Beş Nokta, Hikaye Küpü, Pratik Bardaklar)

2. Öğretmene: 7 Oyundan Oluşan Zeka Oyunları Seti

(Abalone, Nim-Tactix, Reverse, Mangala, Skipitty, Beş Nokta, Pratik Bardaklar)

3. Öğretmene: 5 Oyundan Oluşan Zeka Oyunları Seti

(Abalone, Nim-Tactix, Reverse, Mangala, Skipitty)

4. Öğretmene: 3 Oyundan Oluşan Zeka Oyunları Seti

(Abalone, Reverse, Mangala)

5. Öğretmene: Ahşap Mangala (Mansiyon Ödülü)  ile ödüllendirilecektir.

Not: Yazılmış olan zeka oyunlarının temini hususunda ismi yazılmış olan oyunun aynısının olmaması halinde farklı firmalardan aynı oyunfarklı isimle dahil edilecektir.

HAKEM KURULU:

       İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzde zeka oyunları formatörlerinden oluşan hakem kurulu tarafından değerlendirmeler yapılacaktır.

İLETİŞİM:

 

 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
TRABZON - SÜRMENE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

Adres

 

Çamlıca Mah.Hükümet Konağı Kat:3 Sürmene / Trabzon

 

http://surmene.meb.gov.tr/

Telefon : 0 462 746 28 56

                0 462 746 17 75

 

Organizatör

 

Gamze TUTİ 

Sürmene İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü/Özel Büro

 

26-09-2019/meb_iys_dosyalar/2019_09/26102217_MANGALA_KATILIM_FORMU.docx

Çarşı Mahallesi Adliye Sokak No 6 Kat 3 Sürmene /Trabzon - 0 (462 ) 746 28 56 / 0 (462) 746 17 75

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.